Koselige besøk på siden min

fredag 25. mars 2011

Earth Hour 2011- slukk lyset for jorden

I morgen, lørdag 26.03 er det earth houer. Earth Hour er en verdensomspennende klimakampanje som i år arrangeres for tredje gang i Norge. WWF- verdens største naturvernorganisasjon. Det er de som er initiativtaker og global arrangør.  I 2010 nådde kampanjen ut til over en milliard mennesker. 4616 byer og kommuner i 128 land deltok. Selv stod jeg i baren Summit i 21etg på Radisson Blu Scandinavia å tittet utover byen når alle slokket lysene. Det var helt magisk. Det var få som ikke slukket, jeg fikk en merkelig følelse. Byen så jo på en måte død ut,men allikavel var det noe fint ved det... Her oppe fikk jeg hvertfall full oversikt over hele Oslo by.

Klokken 20.30 skal lysene slukkes og være av i en time! Tenk hvor koselig det er med alle stearinlysene, bare levende lys. Man kan benytte tiden til å snakke sammen. Jeg vet at det er fotballkamp i morgen Norge-Danmark, og denne faller samtidig som earth hour... Håper selvfølgelig at Norge vinner denne matchen, no doubt! Så dette blir kanskje et dilemma for mange?

For de som ikke engang visste at det er fotball kamp i morgen, så er det masse annet koselig å finne på.
- Fyll opp badekaret med varmt vann og tenn masse stearinlys.
- Mediter i stuen
- Ha venner over & snakk om koselige ting
- Spiritisme
- Gå en tur....
Alternativene er mange & koselige! Om du finner på noe ekstra koselig, fortell gjerne hva du gjorde for å bidra til denne kvelden, eller send bilder.
Uansett kos dere masse i  mørket.

Klem Trine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter kjempe stor pris på koselige hilsner;)