Koselige besøk på siden min

lørdag 2. april 2011

Vikersund

I dag har turen gått til Vikersund, litt lengre inn enn Drammen for de som ikke er kjent. Vi har hatt bilen vår på reprasjon der. Når man drar andre steder enn normalt er det alltid gøy å titte litt rundt i butikker... Vi dro på en ganske stor butikk som hadde masse rart. Jeg elsker sånne butikker som selger "litt av alt".  Der kan man gjøre røverkjøp og det som er morsomt er at man får ofte tak i ting som ikke alle andre har.
Og ja, jeg fant selvfølgelig noe fint som jeg ville ta med meg hjem. Som lidenskapelig interessert i interiør så er det fort å se muligheter og få inspirasjon til å endre og oppgradere ting og tang i hjemmet... Kom hjem med to kjempe lekre lykter, som allerede står å skinner i vinduet mitt.Elsker lys og spesielt nå som det er så tåkete ute er det koselig. De er i "sølv", rustfritt stål & glass. De har også en hank, slik at de kan henge ute på terassen når den tid kommer... De er klassiske og veldig lekre, syns hvertfall jeg!

Vi har hatt noen kremhvite potteskjulere i glass, type romantisk lenge. De har noen søte "føtter" som de står på. De er veldig lekre, men de skal få en pause nå...Nå er jeg litt lei de og kjøpte derfor nye potteskjulere. Så nå er alle potteskjulerene mine i leiligheten i sølv. Disse er kjøpt på mester Grønn CC-Vest. Det er ikke alltid store forandringen som skal til før man føler at rommet er helt nytt. Har de i litt forskjellige størrelser. Den typen som er på bildet er veldig fine for de er så slanke, i en A form. Orkideene passer fint inn i de. Har i en mindre størrelse, som er litt mindre "slank", der har jeg en eføy. Det blir veldig klassisk når alt er i samme stil. Det er morsomt å ha mye forskjellig også, opp til hver enkelt og tid. Jeg elsker å bytte på. Har en loft fullt av potteskjulere! Det morsomste er når jeg går opp for å hente en også har jeg glemt hvor mye lekkert & forskjellig jeg har.

 Det er jo helg- IGJEN, og da er det deilig å skifte på sengen. Har helt nytt sengetøy på sengen, kjøpte det for noen dager siden,  skal bli godt å krype ned i sengen i kveld. Har kjøpt sengetøy i fargen lys beige. Siden alt på soverommet vårt er i lyst beige liker jeg at ikke sengetøyet skiller seg mye ut. Det skal være deilikat og luftig. Har tenkt å kjøpe noen andre putevar, men må finne de perfekte. Har sett noen fine fra Lexington, men det er allerede litt struktur i sengetøyet og det er det også i det putevaret, så må sjekke om det totalt kræsjer eller blir fint sammen. Det er jo viktig og passe at strukturer passer hverandre. Det er utrolig lekkert om man har masse struktur  som mismatcher, da kan det bli litt røft, og det vil jeg ikke ha i sengen... Kanskje litt sær?!

På kveldens meny står det vin, ost & kjeks, det skal bli godt!
 Ha en fantastisk fin kveld.










Klem Trine

4 kommentarer:

  1. Å så lekkert og delikat. Nyt kvelden

    SvarSlett
  2. tusen takk;) du også! klem

    SvarSlett
  3. Så lekre ting du har kjøpt! Og delikat sengtøy! De hvite potteskjulerne kommer nok frem igjen om noen år:-) jeg driver på litt sånn jeg også:-)
    ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. tusen takk;) ja jeg er veldig glad i de, men litt lei... gøy å høre at det finns fler som bytter frem og tilbake! Håper du får en fin søndag. Nå er det loppemarked, kanskje det blir noe mere nytt?! Spennende å titte rundt.

    Klem Trine

    SvarSlett

Setter kjempe stor pris på koselige hilsner;)