Koselige besøk på siden min

lørdag 2. juli 2011

Fiskesuppe

Denne helgen er jeg alene hjemme. Egentlig  deilig, men litt trist også... Jeg har ikke ligget på latsiden for å si det sånn, jeg har holdt på med noe fra jeg sluttet på jobb i går og til nå. Puh digg å slappe av litt og sitte i sofaen med bena høyt. Jeg hadde kjøpt sushi til middag, men jeg fikk plutselig lyst på hjemmelaget fiskesuppe. Så jeg dro på butikken og handlet inn. Fra jeg fikk lyst på suppe til jeg spiste den tok det en time!

Hjemmelaget fiskesuppe er så godt;) Hvis du lager din egen smaker ikke pose suppe noe godt lenger... Fysj!

Her er oppskriften på min ENKLE variant av hjemmelaget fiskesuppe; (dvs at jeg bruker ferdig lake!)

- Laken som rekene ligger i (kan bruke blåskjell, krabbe alt mulig)
- Vår løk
- Det du liker av sjømat. (beste resultat er når du har ferske varer fra fiskedisken)
-Rømme
- Matfløte
-Pepper


Varm opp laken med litt fløte i, smak til. Ha oppi litt rømme etter egen smak samt pepper.La laken varmes opp. Deretter kutter du opp vårløken og putter den i. Deretter det du ønsker av sjømat. La det ligge i kjelen i noen minutter sånn at alt blir varmt.
Server gjerne med ferskt brød og aioli til. Velbekomme!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter kjempe stor pris på koselige hilsner;)